Hos veterinären

Jag var tvungen att bära in Hera till veterinären, för jag tyckte så synd om henne om bara kunde gå på tre ben. Efter att veterinären hade tittat lite så beslöt han att han va tvungen att söva ner Hera, så jag gick en liten sväng så att hon skulle somna fortare. ni kan ju tänka er hur rolig hon såg ut när vi skulle gå in igen, en trebent hund som höll på å somna, så jag va tvungen att hålla i henne så hon inte skulle ramla. 
När jag hade lagt upp henne på bordet å hon hade somna ordentligt så började han att undersöka henne. Han klämde på benet ett tag sedan sträkte han fram högra fram benet (de ben hon hade ont i) då hörde man ett väldigt högt knak ljud och så sa han oj.. Jag han tänka, va, aj, nej, skadade han henne mera? Sedan sa han att de var kulan högst uppe i frambenet som hade hoppat ur led och det var när han bröt tillbaka benet som de knakade..
Då kan man ju förstå varför hon har haft så ont.
Så nu så ska hon äta tabletter i 2 veckor för smärta å för nå inflamatorisk sak :P och vila i ca 2 veckor.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?