Sadlar

Jag vill ha en sadel!!!
jag är less på att rida barbacka på maja. Å nu som de ha börja gå att rida på ridbanan å allt så att man äntligen kan börja träna galoppen för den behöver Maja träna på. Men de är ingen smart idee att träna galopp på maja barbacka för hon har inte den lugnaste galoppen å så är hon inte så smidig i svängarna och så är hon VÄLDIGT bening uppe på ryggen och jag kan tala om för er att den är inte skön att sitta på
.
Så jag behöver en ny sadel för den bomlösa som jag har kan jag inte använda nu på grund av de är ett vinkeljärn där framme på sadeln som ska hålla ihop sadeln så att den inte ska trycka ne på manken/ rygraden men dom som gjorde sadeln var j.....t osmarta då dom hade sytt fast nå typ av kardborreband fast på vinkeljärnet å trott att de skulle vara bra, å de var ju bra ibörjan men efter nå år så slits de ut å då bli det hellt värdelöst.. Å jag hittar ingenstans där man kan köpa nya vinkeljärn på kardborreband, hittar bara miljoner sadlar som har vanliga som man troligen skruvar fast. Sadeln är ju en bra sadel den kosta ca 12.000 ny (inte jag som köpte den ny, fick me den när jag köpte Lova) så den är ju bara ca 6år å jag tycker ju att en sådan dyr sadel ska hålla längre.
Men jag ha iallafall hittat ett ställe i Skellefteå där dom har sadelutprovning så jag tro nästan att jag måste ta å kontakta dom.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?