Skoter

Idag har jag kört skoter..
börja med att jag körde till Sjölund och fick då köra en sväng ner till vägen för att hämta mamma som hade kört bil för hon ville inte åka skoter hela vägen. sedan fick jag köra runt runt på gården i Sjölund för att trampa upp spår så att man lätare kan gå till/in i husen. sedan så grillade vi lite korv och då plöttsligt så fick jag syn på en lekatt som var å hoppade på snön, han kom så att den var nästan 5 meter ifrån oss innan den upptäckte oss och då fick han fart i sina små ben.
sedan när vi skull hem igen så var jag tvungen att skjutsa ner mamma till bilen igen och så bestämde jag mig då för att jag skulle ta älven hem. när jag kam till älvkanten så fans det inte något upptrampat spår förän ca 50 meter ut å jag orkade inte vända om så jag tänkte bära eller brista så jag tryckte in gasen nästan i botten för jag var inte säker på hur djup snön var eller hur mycke vatten de var under snön, men de gick bra fast det gick tungt och djupt men de kan bero på att de var mycke snö och då var det ganska djup.
antingen så körde jag fort eller så körde mamma sakta me bilen :P  för vi startade sammtidigt när vi skulle hem då jag körde älven å mamma vägen (vägen och älven går jämnsides me varandra) för när jag kom till byn och skulle köra över vägen så körde mamma förbi och då har vi båda kört ca 4-5km.


Postat av: wilma

Sv; Nån gång i juli, tror det var 21 Juli!:D

2012-03-12 @ 17:46:25
URL: http://photoowilma.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?