Gratis styrketräning

Min dag började me att släppa ut hera å ge henne mat insåg då att jag va tvungen att skotta snö och det var väldigt jobbigt för det var så mycke ca 15cm snö och det tog ca 1 timme sedan gjorde jag upp eld i vedpannan  och gjorde iordning lunch som jag åt medans jag såg på teve till ca halv 2 var då tvungen att göra upp en ny eld för den förra hade brunni upp suck.
Efte de så sparkade jag ner till stallet där jag gjorde iordning Virre och släden och for ut å körde honom, de gick bra förutom att han var halv fädd för nästan allting. tillbacka i stallet släppa ut virren i hagen, ta in Maja för tining medan jag fyllde på vatten baljan tro de är 6 stora hinkar den rymer och mocka, göra klart allt i boxen. när maja hade torkat så selade jag henne och gick till släden me henne och tände facklorna som sitter längst bak på släden när jag skulle ställa in henne i skaklorna så blev hon jätte jobbig hon kunde gå fram till släden men hon kunde inte vända sig om så att hon hade rumpan mot den, men efter ca 20 minuters bråk mellan oss så gav hon bara upp och blev hur snäll som helst och gjorde inga protester. när jag hade kör Maja klart och lämnat henne i stalle och kommit hem så var klockan 6  och då åt jag mat sedan såg jag lite teve sedan var de bara att gå ut å skotta igen, först grannens tomt där det var 20cm snö!! de va väldigt jobbigt och så har dom massa stenkanter överallt som är VÄLDIGT iriterande sedan så fick jag även skotta våran gård men där var de inte så mycke snö som tur va men skottningen tog endå ca 1 och en halv timme för båda gårdarna. och nu sitter jag här och ska nu gå och ducha



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?