liten skidtur!

gårdagen var lång och jobbig!!
Jag bestämde mig på morgonen att jag skulle åka skidor till Sjölund (våran sommar stuga) så jag packade en väska som bestod av lite dricka, varm oboy, lite korv, mjukkaka och så tog jag hera i koppel som jag spände fast i bältet, så började våran långa färd.
de började bra för de första ca300 meterna så var spåret nytrampat/sladat å fint men efter de så var de bara gamla spår som de hade snöat mer eller mindre i te.x. över en lägda så gick snön över fötterna och över ett ganska så stort hygge så gick snön till knäna...  när jag äntligen kom till sjön så var de inga spår där heller så jag stanade upp ett tag å funderade hur jag skulle göra om jag skulle plumsa längs med sjön ca 2km eller om jag skulle ge upp å vända. jag beslöt att jag skulle testa fara på sjön men efter ca 40m. så vände jag för snön gick just över fötterna och så var de vatten under snön, så jag vände om och åkte ca 400m och då kom jag på den BRILJANTA ideen att jag kan åka skidor över berget! Så då for jag uppför berget å jag kan säga att de inte gick fort och att de va väldigt jobbigt, de enda positiva med att åka uppför berg är att det tillslut går nerför :P men jag åkte på ett gamalt skoter spår så de gick inge fort för spåret hade nästan snöat igen. När jag änteligen hade kommit fram till Sjölundsvägen så hade jag så enormt ont i fötterna så att jag nästan kunde sätta mig ner å ge upp.. så då stod jag där i vägskelet till sjölund till vänster 1.5km bort hade jag mitt mål (sjölund) och till höger 1.5km bort fins en bilväg där jag kunde bli hämtad. men när jag hade jobbat så hårt så var jag ju tvungen att nå fram till målet när det inte va så långt kvar trotts att jag hade dö ont i fötterna. När jag tillslut var framme så fick jag plumsa mig fram över gården ända ner till grillplatsen där jag gjorde upp eld och grillade korv med min hunr Hera. efter den den lila pausen så var de bara att åka tre kilometer till bil vägen så att jag kunde bli hämtad å jag kan då säga att jag inte hade mindre ont i fötterna efter pausen utan jag hade mer ont det känndes som om båda fötterna var två stora blåmärken fast ondare :P Hela denna resa gick på nästan 5 timmar!! startade 12 å var hemma ca 5
när jag kom hem så åt jag mat, byte om och for direkt ner till stalle för att mocka kl halv 6 och oturligt nog så var de jag som skulle ta in hästarna så jag var tvungen att fara ner till stallet senare igen för att ta in dom ca halv 8
Idag så har jag inte gjort så mycke förutom att ha träningsvärk i rumpan :P och ridi barbacka på Maja..



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?