Min roliga dag..

Idag så har jag varit på djurparken med Maja och kört med släde. Det ända som gick riktigt bra som jag kan säga på rakarm var att Maja sköte sig väldigt bra när vi var på djurparken, allt annat känns som om de var bara motgångar. Började med när vi skulle fara så ville inte Maja gå in i transporten direkt så de tog några minuter innan vi tog oss iväg. När vi kom fram och gjort iordning Majsan och skulle börja köra med risslan så såg vi att det inte fans någon säte/bänk för pasagerarna att sitta på så vi kontaktade djurvårdaren som jobbade och han var så snäll och duktig så han fixade ett säte av några brädor och de blev jätte bra. Sedan när de var klart så började jag köra å de var ingen höjdare dom hade ju sanda jätte mycke så levde de om som bara den, jag tycker de lever om mycke när jag kör med en trilla men de var ingenting jämfört med idag. Så det var ju tur att det inte var så många som ville åka. När vi skulle skulle lasta Maja igen så var hon oxså lite tjurig men de gick tillslut. När jag sen skulle starta bilden så startade den inte för tydligen så har batteriet blivigt dåligt så då fick djurvårdaren igen ställa upp för oss så han kom med startkablar så jag fick igång bilen så vi äntligen kunde fara hem. tro jag aldrig ha varit så rädd för att få motorstop förut, var rädd att jag inte skulle få igång bilen igen då. Men iallafall så tog vi oss hem..
Imorgon så är de inte säkert att vi far dit för de går ju inte köra rissla om de inte kommer nå snö och de ser inte ut som om de kommer nå snö på flera dagar sedan fins de ingen vagn som jag kan ha heller. Kan ju inte köra med trilla och det fans två andra vagnar som jag kunde låna av någon (vet inte vem) en turist vagn som rymmer 6-8 pers men den skulle behövas lagas lite och så skulle de kosta 500 kr/dag att hyra den (då skulle jag troligen inte tjäna något) sedan så fans det någon som kunde låna ut en rockard (gissar att den ser ut som min) men där rymer jag ju högst två små barn å de är ju ingenting.
 
Så man kanske ska dansa snödansen, någon som vet hur den går? 
Eller så kan väl någon vänlig själ komma med ett lastbils las med snö som man kan lägga på vägen där jag ska köra.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?