Gott Nytt År

Ja ha vad han jag göra sista dagen på detta år?
Älva och Elvina kom hit igår så de har väl varit någonting hela dagen.
Bland annat åkt lite tefat och åkt släde bakom skotern som var väldigt uppskattat sedan var jag förbi å gav grisarna mat sedan ner till stalle och for ut på en kvällsritt me Maja och hon var väldigt "lugn" hon bockade inget men hon var ju ändå pigg så de var ju väldigt roligt. efter halva ritten så var ca kl 18.50 och då började som smälla  några raketer. Jäkla idioter tur att de inte hände något. Maja bara tvärvände sig om mot raketerna och blev förstenad och började låta som en drake :P De började bara med små raketer såna som som bara far just över hustagen och sprakar lite och glittra så dom var inte så farligt men sedan började dom skjuta ganska stora så då hoppade jag väldigt fort av henne, ville inte att de skulle hända något. Så de blev en promenad till stallet. 
Tycker INTE om när dom börja smälla raketerna så långt i förväg. Okej dom kanske har små barn men endå. tänk på alla djuren. väldigt många är ju ute å rasta hunden mellan 19-21.00 och alla hästar som står ute och får total panik i hagen. 
Sedan så är de ju mycket roligare om alla som ha raketer skjuter dom vid 12 det blir mycke maffigare då :P
men men iallafall så ville jag bara önska alla ett Gott Nytt år :)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?