Stigläder

Jag fattar inte!!
När jag red Maja igår med sadeln som jag hade på Lova så kände jag direkt att stigläderna var flera hål för korta de kändes som om jag hade lika korta som Erika bruka ha men jag skritade bara så jag orkade inte länga för då var jag tvungen att hoppa av å de orkade jag inte. Idag när jag red så längde jag två hål och dom var ändå flera hål för kort,jag kunde ju knappt rida lätt så flög jag ju upp flera meter. Det tycker jag är jätte konstigt jag har ju alltid haft den längden på stigläderna när jag red Lova. Har funderat på de hur mycke som helst varför dom känns så korta och jag kom fram till två förslag: 1. mina ben har växt väldigt mycke på typ 4 månader :P 2. Maja är mycke smalare än vad Lova var och då när jag rider Maja så är benen nästan rakt ner och på nått sätt så känns läderna kortare då.

Så nästa gång jag ska rida så måste jag byta till vanliga stigläder för dom som sitter på sadeln nu kan jag inte göra längre.


Postat av: Victoria

Jag skulle nog gissa på 2:an

2011-12-06 @ 23:07:25
URL: http://skotertoken.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?